Setmana de part respectat II

part respectat

CA | ES

A diferència de moltes mares, jo puc dir que vaig tenir un part respectat. I encara diria més, vaig tenir un part respectat en un hospital. Vaig poder gaudir d’un part natural sense que en cap moment m’obliguessin a res ni em fessin sentir como una hippie boja. També haig de dir, que no va ser un part bonic i agradable, d’aquells que s’expliquen que la mare es passa l’estona rient o fins i tot arriben a l’orgasme, no. El meu part va ser dolorós, va ser intens i a estones frustrant. A la vegada però, la sensació d’empoderament va ser extrema. Tot i recordar patir moltíssim, no recordo gens ni mica el dolor. Si em pregunteu com és el dolor de parir, no us ho sabré explicar, simplement no ho recordo.

Per sort no hi va haver cap complicació i vaig poder gaudir d’un part natural, però el que em fa estar més tranquil·la, és saber que encara que hagués acabat en cesària, per exemple, hagués estat un part igualment respectat. Sabia que estava en mans d’un equip mèdic que deixa fer el curs de la naturalesa, mentre no hi hagi perill. I per a mi, això és el més important de tot. El fet de poder confiar amb els ulls clucs en les persones que t’acompanyen en el part, i tenir la seguretat que qualsevol intervenció que facin serà pel bé del meu fill o meu.

Per acabar,no vull deixar de compartir aquells petits detalls, que em van fer sentir ben acompanyada durant l’embaràs, part i post-part, i que em donen la confiança per tornar a afrontar un part natural, (i a veure si algú que hi pugui fer més que jo en pren nota):

1. Una bona preparació pre-part, amb un de les llevadores que treballen al mateix hospital, donant ànims a les mares i ajudant-nos a comprendre la naturalitat del procés que havíem de viure.

2. Una sala de parts acollidora, amb parquet i enfustissat a les parets, i una llum tènue molt agradable. Tot això acompanyat de la dolçor de la llevadores que em va acompanyar durant el part.

3. No veure el ginecòleg en tot el part. Tot i que això per moltes mares és un problema, per mi és un alleujament, senyal que tot va bé.

4. Unes infermeres fantàstiques que encara que sigui l’enèsima vegades que les crides perquè t’ajudin a posar-te el nen al pit, sempre entren amb un somriure apunt.

5. Unes llevadores que vénen a la sala d’urgències a les tantes de la matinada a fer-te una consulta de lactància.

Per tot això, jo tinc la sort de poder dir que el meu va ser un part respectat.

Anuncis

2 thoughts on “Setmana de part respectat II

  1. M’alegre molt de que fora així. Jo encara no tinc clar com va ser el meu. Per una part crec que si que va ser respectat, però per altra n’hi hagueren coses que no em van agradar… Un dia escriure d’ell.

Deixa un comentari

