Preparant el part – les meves tècniques de relaxació

preparació pel part - tècniques de relaxació

CA | ES

Fa uns dies, em vaig adonar que em faltava molt poquet per parir i que no estava gens mentalitzada ni tampoc preparada.

L’última vegada, no em vaig preparar gens pel part. Vaig anar a les classes pre-part, amb una llevadora que em va ajudar molt a entendre el part com un procés natural pel qual les dones estem més que preparades, i això em va anar molt bé per no tenir por. Però em va faltar una mica d’ajuda per poder passar el part una mica millor, amb serenitat i acceptant el dolor (com tots aquells vídeos que corren per internet de dones tenint una experiència mística durant el part).

Aquesta vegada, m’hagués agradat poder-me preparar per assolir el nirvana durant el part, però bé, crec que ja vaig una mica tard. Tot i així, he pensat que unes tècniques de relaxació no m’anirien del tot malament.

Vaig fer una mica de recerca sobre com relaxar-se durant el part i aquestes coses. Al final vaig arribar a la conclusió, que l’única cosa que pots fer és intentar relaxar-te entre contraccions, i deixar-les venir quan arribin.

Així que he començat a fer un parell de coses. La primera, una mica treta de la màniga, és escoltar cada dia la mateixa música mística/new age, asseguda sobre una d’aquelles pilotes gegants, amb els ulls tancats i concentrant-me en la meva respiració. La idea és entrenar (ensinistrar) el cos, per quan senti la música entrar en un estat de relaxació total – ho sé, això no passarà, però si m’ajuda a relaxar-me una miqueta ja en faig prou.

La segona cosa és meditació. A la biblioteca vaig trobar un llibre que es diu ‘Meditació per principiants‘ que inclou un CD amb meditacions guiades. Hi ha sis sessions diferents, jo m’he centrat en la primera que és la respiració.

No tinc massa clar que el dia del part tot això em funcioni (ja us ho explicaré), però al menys m’ajuda a sentir-me pro-activa, a mentalitzar-me pel part i, com a bonus, m’ajuda a dormir millor a les nits. Per tant, encara que arribat el dia D, no em sigui de gran utilitat, de moment ja m’està servint! 🙂

I vosaltres què? Teniu alguna altra tècnica per preparar-vos pel part natural? Sabeu d’alguna cosa que em pugui funcionar?

Voleu saber com va acabar? Crònica del part.

Potser també us poden interessar els altres posts d’embaràs i lactància.

Anuncis

Deixa un comentari

